Verklaring Stichting Loop
Verklaring Stichting LOOP betreffende audit
De audit wordt uit naam van stichting LOOP uitgevoerd.
Bevoegde auditor van Loop
Stichting LOOP Heeft een ‘Overeenkomst ‘ van Opdracht met haar auditoren voor het uitvoeren van audits bij aangeslotenen van LOOP. De auditoren hebben hiervoor met goed gevolg een speciale opleiding tot auditor gevolgd bij Health Care Auditing.
Geheimhouding
Alle relevante zaken, documenten en rapportages rondom de audit worden uitgewisseld tussen Stichting LOOP en de auditor. Zowel LOOP als alle auditoren van LOOP hebben een geheimhoudingsplicht ten aanzien van u als auditee, uw cliënten en overige relaties, waarvan de auditor bekend is,c.q. wordt en waarvan de auditor de vertrouwelijkheid redelijkerwijs behoort te beseffen. Denk hierbij aan uw ingevulde pré-audit, privacygevoelige informatie uit patiëntendossiers of praktijkagenda’s e.d.
Bescherming van persoonsgegevens
Het is de verantwoordelijkheid van de auditee (= Podocentrum Schagen) en haar praktijk dat zij voldoet aan de wet- en regelgeving met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens (AVG). De auditee is derhalve verantwoordelijk voor het geanonimiseerd of afgeschermd aanleveren aan de auditoren van de agenda en patiëntendossiers, dan wel het informeren van haar patiënten hierover middels het privacystatement of het verkrijgen van toestemming voor het aanleveren van de patiëntendossiers bij auditoren.
De auditee maakt aan haar auditor kenbaar op welke wijze de praktijk de privacy van de persoonsgegevens tijdens de audit bewaakt. De auditor dient zich te houden aan de geldende gedragsregels in relatie tot de geheimhouding en privacy van de cliëntengegevens.
Alle betrokken partijen conformeren zich aan de afspraken en reglementen volgens het actuele auditreglement van Stichting LOOP.
Belangrijk is de gezamenlijke verantwoordelijkheid voor een prettig verloop van de audit.
De auditee verleent alle medewerking aan de auditor om de auditcriteria daadwerkelijk te kunnen beoordelen.
De auditor dient daarvoor in de praktijk toegang te verkrijgen tot alle benodigde ruimtes en ter plekke inzage te verkrijgen alle benodigde informatie, documenten, bewijslast, agenda, cliëntendossiers e.d. aan gaande de auditcriteria.